Vaxt.Az

250 min dollarlıq ölüm


 

“Titan” sualtı qayığının son anları ortaya çıxdı

250 min dollarlıq ölüm “Oceangate” şirkətinin “Titan” sualtı qayığının itdiyi an sualtı dəstək gəmisindən lentə alınan görüntülərdə üzə çıxıb.

“Titan”, 2023-cü ilin iyununda, “Titanik”in dağıntılarını görmək üçün yerə endikdən təxminən 90 dəqiqə sonra partladı və göyərtəsində olan beş nəfərin hamısı öldü.

Sərnişinlər 3800 metr dərinlikdə olan gəmini görmək üçün “Oceangate”ə adambaşına 250 min dollar ödəmişdilər.

Təyyarədə “Oceangate” şirkətinin baş direktoru Stokton Raş, britaniyalı kəşfiyyatçı Hamiş Hardinq, təcrübəli fransız dalğıc Pol Henri Nargeolet, britaniyalı pakistanlı iş qadını Şahzadə Davud və onun 19 yaşlı oğlu Süleyman olub.

***

BBC ABŞ Sahil Mühafizəsinin (USCG) Implosion sənədli filmi ilə bağlı araşdırmasına giriş əldə edib.

Bu yaxınlarda USCG tərəfindən əldə edilən görüntülərdə Raşın həyat yoldaşı Vendi Raşın sualtı qayığın dəstək gəmisindən baxdığını, partlayışı eşitdiyini və soruşduğunu görmək olar: “Bu partlayış nə idi?”

Video sübut kimi son iki il ərzində sualtı qayığın nasazlığını araşdıran USCG Dəniz Təhqiqat Şurasına təqdim edilib.

Sənədli film həmçinin sualtı qayığın inşasında istifadə edilən karbon lifinin ölümcül dalışdan bir il əvvəl parçalanmağa başladığını ortaya qoyur. “Titan”ın dəstək gəmisi Atlantik Okeanında dalarkən edərkən sualtı qayığın yanında idi.

Videoda əri ilə birlikdə “Oceangate”i idarə edən Raş “Titan”dan mətn mesajları göndərmək və qəbul etmək üçün istifadə edilən kompüterin qarşısında oturarkən görünür.

***

Sualtı qayıq təxminən 3300 metr dərinliyə çatdıqda, qapının çırpılmasına bənzər bir səs eşidilir.

Bir neçə dəqiqədən sonra o, sualtı qayıqdan iki çəki atdığına dair xəbər aldı, görünür, bu, dalmanın gözlənildiyi kimi getdiyini düşünməyə vadar etdi.

USCG deyir ki, səs-küy əslində “Titan”ın partlayan səsidir. Ancaq sualtı qayığın nasazlığından bir az əvvəl göndərilmiş olması lazım olan mətn mesajının gəmiyə çatması partlayış səsindən daha uzun çəkdi.

“Titan”dakı beş nəfərin hamısı dərhal öldü.

***

Ölümcül dalmadan əvvəl dərin dəniz mütəxəssisləri və bəzi keçmiş “Oceangate” işçiləri “Titan”ın dizaynı ilə bağlı xəbərdarlıq etmişdilər. Onlardan biri “Titan” “iyrənc” adlandırdı və fəlakətin “qaçılmaz” olduğunu deyirdi.

“Titan” heç vaxt sertifikatlaşdırma kimi tanınan müstəqil təhlükəsizlik qiymətləndirməsindən keçməmişdi və onun gövdəsi, sərnişinlərin oturduğu sualtı qayığın əsas gövdəsi, əsas narahatlıq doğuran qatranla qarışdırılmış karbon lifi təbəqələrindən hazırlanmışdı.

USCG, gövdənin sıradan çıxmağa başladığı anı təsbit etdiklərini söylədi.

***

Karbon lifi dərin dəniz dalğıcları üçün olduqca qeyri-adi materialdır, çünki təzyiq altında etibarsız hesab olunur.

Məlum bir məsələ, karbon lifinin təbəqələrinin delaminasiya adlanan bir proses vasitəsilə bir-birindən ayrıla bilməsidir.

USCG hesab edir ki, fəlakətdən bir il əvvəl (“Titan”ın 80-ci dalışı) “Titanik”də dalma zamanı korpusun karbon lifi təbəqələri parçalanmağa başlayıb.

 





23.05.2025    çap et  çap et