
Sovetskidə söküntü qərarı
Meydana çıxan bəzi sualların cavabları sakinləri düşündürür
Meydana çıxan bəzi sualların cavabları sakinləri düşündürür
«Sovetski»də növbəti proses başlanır
Vüqar Bayramov: «Hökumət Neft Fondunun gəlirlərinin daha az xərclənməsinə çalışmalıdır»
Ekspertlər İranın Azərbaycana çağırışını şərh etdi
Azərbaycan yay və qış vaxtına keçidi ləğv etməklə ...
Prezidentin köməkçisi İbrahim Mehdiyevlə bağlı sərəncama aydınlıq gətirdi
Birinci mərhələ sona çatmaq üzrədir, ikinci mərhələdə isə ...
Ekspertlər qeyri-neft ixracının daha da artacağını proqnozlaşdırırlar
3 ildir 15-ə yaxın ailəyə kompensasiya ödənilmir və onların köçürülməsi təmin olunmur
Əli Həsənov: «Dövlət nizamsız urbanizasiyasından miras qalmış «gecəqondu memarlığı»nı öz vətəndaşlarına rəva görmür»
Məscidin axundu ibadət evini «müdafiə edənlər»i tanımayıb
Radikalın təriqəti yox, məqsədi olur
İcra başçısı dindarların bir neçəsini özüylə zirzəmiyə apardı
Dollar bir aydır ucuzlaşıb, qiymətlərsə tərpənmir
Dolların məzənnəsi aşağı düşməkdə davam edəcək
Vüqar Bayramov: «Azərbaycan öz ehtiyatları ilə post-neft dövründə prioritetlərini reallaşdıra biləcək»
«Sovetski» adlandırılan ərazidə sökülən evlər ilə bağlı əsas müzakirə olunan məsələ kompensasiyaların məbləği olsa da belə, ödənişlərin verilməsində sözügedən problem heç də yeganə maneə deyil. Məsələ ondadır ki, «Sovetski»də yerləşən evlərin bir qismi banklarda kredit girovundadır. Yəni, həmin ev sahibləri və ya qohumlar kredit götürən zaman o ərazidə yerləşən evlərini girov kimi banka təqdim ediblər. Sözügedən zonada yerləşən 10 min mənzilinin neçə faizinin girov olması barədə rəsmi məlumatlar olmasa da İqtisadi və Sosial İnkişaf Mərkəzinin sorğu nəticəsində empirik hesablamalarına görə, həmin evlərin təxminən 15 faizdən artığı girovdur.
Təbii ki, həmin evlərin girov olmasında qanunsuz heç nə yoxdur. Kreditə ehtiyacı olan şəhər sakini evini girov kimi təklif edərək kredit götürüb. Amma, məsələ ondadır ki, həmin ərazidəki mənzillər dövlət ehtiyacları üçün satın alındığından girovda olan evlər sökülməlidir. Bəs, mövcud qanunvericilik və qaydalar ilə bu proses necə tənzimlənəcək?
Bank qanunvericiliyinə görə, girov
evlərin satın alınarkən bank öhdəlikləri öncə yerinə yetirilməlidir və daha
sonra ev satışa çıxarıla bilər. Yəni ev hökmən girovdan çıxmalıdır ki, o satıla
bilsin. Qanunvericilik kommersiya məqsədi ilə və ya dövlət ehtiyacları üçün
mənzillərin satın alınmasını ayrı-ayrı hallar kimi təsnifləşdirməyib. Bu isə o
deməkdir ki, prosesə məsul icra hakimiyyəti qurumu mənzili dövlət ehtiyacları
üçün alan zaman həmin mənzilə görə banka olan borcu ödəməlidir və həmin pul
kompensasiya məbləğindən çıxılmalıdır. Yəni, əgər vətəndaşın evi 30 min
manatlıq kredit üçün girovdadırsa və onun alacağı məbləğ 70 min manatdırsa o
zaman ona 40 min manat kompensasiya veriləcək. Digər, 30 min manat kreditin
qaytarılması və evin girovdan çıxarılması üçün ödəniləcək. Təbii ki, bu
iqtisadi və ya hüquqi baxımdan qeyri-adi heç nə təsiri bağışlamaya bilər. Amma
məsələ ondadır ki, kredit məbləğinin azaldılması əvvəl borcu olmuş vətəndaşın
yeni ev alma imkanlarını çətinləşdirir. Bu halda həmin vətəndaşın 40 min manata
uyğun ev alma şansları məhdud olur. Əslində vəziyyət fərqlidir: məsələn
vətəndaş 2 ay öncə 30 min manatlıq kredit götürüb və buna görə də 6-8 faizlik
komission haqları ödəyib. O həmin krediti xərcləyib və müqavilədə göstərilən
aylıq ödənişləri qaytarmaq imkanına malikdir. Yəni kredit götürən şəxs öz aylıq
gəlirlərini hesablayaraq və nəzərə alaraq kredit götürüb. Amma təbii ki, onun
bütün vəsaiti birdəfəlik və tam olaraq bank qaytarmaq imkanının olması inandırıcı
deyil. Digər tərəfdən, götürülən kredit qısa zamandan sonra geri qaytarılan
halda kredit götürən şəxsin ödədiyi komission haqqı, yumşaq desək, praktik
olaraq batır. Əgər onun evi sökülməsəydi o zaman o aylıq ödənişləri edərək
sonradan evini girovdan da çıxara bilərdi və bununla da evsiz qalmaq problemi
ilə üzləşməzdi. İndiki halda isə ödənişlər banka vaxtından əvvəl həyata
keçirildiyi üçün bu artıq borclu vətəndaş üçün mənzil problemi yarada bilər.
Deməli, mənzərə aydındır: qanunvericilik
ödənilə kompensasiyadan kredit borclarını azaltmağı tələb edir. Bu hal isə
borclu vətəndaşların evləri söküləndən və kredit borcu qaytarılandan sonra
mənzil ala bilməmək riski ilə üz-üzə qoyur. Bəs, problemi necə həll etmək olar?
Təbii ki, əgər həmin vətəndaşın Bakının
başqa ərazisində əmlakı varsa o zaman məsələ sadədir: sadəcə girov
dəyişdirilir. Amma «Sovetski»də yaşayanların böyük qisminin alternativ
əmlaklarının olması inandırıcı deyil. Deməli, kredit borcunu vaxtından əvvəl
bağlamayıb, kompensasiya məbləği ilə mənzil almaq istəyənlər üçün mövcud bank
mexanizmlərinə dəyişiklik edilməsinə ehtiyac var. Əslində, vətəndaşlara
ödənilən kompensasiyanın müəyyən hissəsinin girovun qaytarılmaması üçün
ödənilməməsi və o cümlədən bankların maliyyə vəziyyətinin pisləşməməsi üçün «ad-hoc
metod»dan istifadə edilməsi məqsədə uyğundur. Bu zaman Mərkəzi Bankdan
kommersiya banklarına aşağıdakı göstəriş xarakterli tövsiyənin verilməsinə
ehtiyac var: dövlət ehtiyacları üçün mənzilin sənədləri hazırlanan zaman ev
sahibinin kredit öhdəliyinə toxunulmur və kommersiya banklarının da maliyyə
vəziyyətinə təsir göstərməmək üçün üç tərəfli müqavilə bağlanılır, vəsait
kredit vermiş maliyyə qurumuna ödənilir. Vəsait hesaba köçürülsə də bank kredit
borcunu həmin hesabdan silmir, pul bank tərəfindən blok edilir. Daha sonra
vətəndaşa yeni mənzil almaq üçün müəyyən müddət verilir. Məsələn, anlaşmaya
əsasən vətəndaş 3 ay müddətinə yeni mənzil almalıdır. Həmin vəsait ilə isə
vətəndaş yalnız əmlak ala bilər. Əgər 3 ay müddətində vətəndaş ev almazsa və ya
borclu şəhər sakini yeni ev almaq fikrindən daşınaraq pulu başqa məqsədlər üçün
istifadə etmək istərsə o zaman kredit borcu bank tərəfindən silinir və qalan
məbləği vətəndaş istənilən zaman hesabdan çıxara bilir.
Beləliklə, kredit borcu olan şəxs yeni ev alan zaman üçtərəfli müqavilə bağlanır və bütün kompensasiya məbləği bank tərəfindən ev satana ödənilir. Müqavilə ev satan, mənzil alan və bank tərəfindən imzalanır. Bununla da, kompensasiya alan vətəndaş yeni mənzil alır, həmin ev bankda girov olur və eyni zamanda kredit müqaviləsi davam etdirilir, aylıq ödənişlər həyata keçirilir. Yəni, 70 min manat kompensasiya alan və 30 min manat krediti borcu olana heç də 40 min manat deyil tam məbləğ verilir. O da kompensasiyanın tam məbləğindən, yəni 70 min manatdan istifadə edərək yeni ev alır və eyni zamanda evin sökülməsinə baxmayaraq girovu dəyişərək 30 min manatlıq kreditini növbəti aylarda hissə-hissə banka geri ödəyir. Bu metod imkan verir ki, mənzili dövlət tərəfindən alınan vətəndaşın kredit öhdəliyi qalsın və eyni zamanda bankdan əvvəl götürdüyü borc onun yeni mənzil almasına hər hansı problem yaranmasın. Kredit öhdəliyi başa çatandan sonra alınmış yeni ev avtomatik olaraq girovdan çıxır. Bu vəziyyətdə isə bütün tərəflər məmnun olurlar.