vaxtlı-vaxtında oxuyun! Çərşənbə axşamı, 1 aprel 2025
1 ABŞ dolları 1 USD = 1.7 AZN
1 Avro 1 EUR = 1.6977 AZN
1 Rusiya rublu 1 RUB = 0.0272 AZN
1 İngiltərə funt sterlinqi 1 GBP = 1.9671 AZN
1 Türkiyə lirəsi 1 TRY = 0.0914 AZN
Məhəmməd Hüseyn Şəhriyar (1906 - 1988)

«Şair xalqın səsi, əsrin səsidir,
Vətənin ağsaçlı sərkərdəsidir,
Hökmüylə ordular ayağa qalxır,
Şerinin selində daşlar da axır»

Məhəmməd Hüseyn Şəhriyar (1906 - 1988)
ELM-TEXNİKA  
Raket qalıqları təyyarələrlə toqquşa bilərmi? 12:39 | 6 fevral 2025 | Cümə axşamı Məqaləyə 200 dəfə baxılıb Şriftin ölçüsü Xəbərin şriftini kiçilt Xəbərin şriftini böyüt

Raket qalıqları təyyarələrlə toqquşa bilərmi?

Alimlər sıx uçuş marşrutları ilə bağlı risklərə diqqət çəkirlər

ELŞAD

MÖVZU İLƏ ƏLAQƏLİ

Raket qalıqlarının sıx uçuş yoluna düşmə şansı dörddə birdir. Yeni araşdırmalardan müəyyən olunub ki, kosmik tullantılardan hər hansı birinin əslində bir təyyarəyə dəymə şansı çox azdır. Lakin onların sıx uçuş yollarına enə bilməsi, təyyarənin zədələnməsi və digər pozuntulara səbəb ola bilməsi ehtimalı yüksəkdir.

Tədqiqatçılar 2022-ci ildə Avropanın cənubunda 20 tonluq raket parçasının düşdüyü və hava məkanının bağlandığı hadisəni misal çəkirlər.

Uçuşlar və raket buraxılışları hər il artır. Keçən il 258 raket uğurla buraxıldı, rekord 120 nəzarətsiz təkrar giriş hadisəsi qeydə alınıb və hələ də orbitdə ən azı 2300 raket qalıqları var.

Qəzet müəllifləri xəbərdarlıq edir ki, bu, ikisinin qarşılıqlı əlaqəsi təhlükəsini artırır və kosmik sənayenin ictimaiyyətin təhlükəsizliyini təmin etmək üçün kifayət qədər iş görmədiyini, əksinə, bu riski aviaşirkətlərin üzərinə qoyduğunu bildirir.

Tədqiqatçılar hər il bir raketin bir təyyarə ilə toqquşma ehtimalının 430.000-də bir olduğunu deyirlər. Ancaq belə bir fəlakət baş versə belə, səlahiyyətlilər riskə getmək və ya hava məkanını bağlamaq barədə qərar verməli olacaqlar.

“British Columbia” Universitetinin aparıcı müəllifi Evan Rayt, “”SpaceX”in “Starship” gəmisinin buraxılışdan qısa müddət sonra partlaması hava məkanını qəfil bağlamaq çətinliyini nümayiş etdirdi”, – deyib.

Səlahiyyətlilər təyyarələr üçün “kənarda qalma” zonası yaratdılar və əksər nəqliyyat vasitələri geri dönmək və ya uçuş yollarını dəyişmək məcburiyyətində qaldı. Və bu, raket qalıqlarının hara düşə biləcəyi haqqında yaxşı məlumatımız olan bir vəziyyət idi. Nəzarətsiz orbitdən atmosferə yenidən daxil olan dağıntılar üçünsə belə deyil.

Tədqiqatçılar bildirirlər ki, kosmik sənaye bu riskə qarşı öz raketlərinin idarə olunan qayıdış və okeana təhlükəsiz eniş etmək üçün qurulduğundan əmin olaraq hərəkətə keçməlidir. Lakin onlar xəbərdarlıq edirlər ki, bu, ölkələrin bir araya gəlməsini və kosmik agentliklərin və özəl şirkətlərin riskə getməsini tələb edəcək.

Tapıntıları təsvir edən “Kosmos obyektlərinin yenidən daxil olması səbəbindən hava məkanının bağlanması” başlıqlı məqalə “Scientific Reports” elmi jurnalında dərc edilib.